Doorgaan naar artikel

Ruilen en retourneren.

Verzendkosten/retourkosten

Indien je de gehele online bestelling retour stuurt, vergoeden wij de verzendkosten voor je. Wij rekenen dan wel €1,99 aan retourkosten. Deze verrekenen wij voor je met de betaalde verzendkosten van €1,99. Het retourneren van een winkelbestelling / thuisbezorging (dit is een bestelling die is geplaatst en betaald in de winkel) is enkel mogelijk in een filiaal. Wanneer je een product wilt omruilen dan stuur je de bestelling retour. Hierna plaats je opnieuw een bestelling met het gewenste product. 

Voorwaarden retour

Zorg ervoor dat de artikelen:

  • Binnen de zichttermijn van 14 dagen na ontvangst worden geretourneerd.
  • Ongedragen zijn en geen gebruikssporen vertonen.
  • Sieraden, inlegzolen en schoenverzorgingsproducten (zoals sprays) kunnen niet geruild/geretourneerd worden.
  • Het artikel dient in de originele verpakking te zitten.
  • Een webshopbestelling mag niet in een outlet retour worden gebracht. 

Let erop dat je geen plakband/tape over de barcode van het retourlabel plakt. Het duurt 5 - 10 werkdagen voor de retourzending is verwerkt in het magazijn. Je ontvangt automatisch een bevestiging via de mail. Het duurt 5 - 10 werkdagen voor de retourzending is verwerkt in het magazijn. Je ontvangt automatisch een bevestiging via de mail.

Je kunt jouw pakket terugsturen via een Bpost afgifteplaats (https://parcel.bpost.be/nl/localisation) volg onderstaande stappen voor een juiste afhandeling van je retour. Het terugsturen van een pakket valt onder verantwoording van de afzender. Sacha kan niet aansprakelijk worden gesteld voor een beschadigde of verdwenen zending.

Ruilen

Indien je een artikel wilt ruilen voor een ander artikel dien je online een nieuwe bestelling te plaatsen of een nieuwe aankoop te doen in de winkel. 

Proces retourneren

Er zijn 2 opties om je pakket terug te sturen:

1. Retourneren via Bpost

  • Verpak de artikelen samen met de pakbon (die je in het pakket hebt ontvangen) en plaats deze terug in de verzenddoos.
  • Bij je bestelling ontvang je een Bpost retourlabel, plak dit label op de verzenddoos over het originele verzendlabel.
  • Geef het pakket af bij een Bpost afgifteplaats (https://parcel.bpost.be/nl/localisation) en geef het pakket af.
  • Vraag expliciet naar een ontvangstbewijs. Bewaar je verzendbewijs totdat je een bevestiging per e-mail ontvangt dat jouw pakket in goede orde is ontvangen. Het duurt 5 - 10 werkdagen voor je retourzending in het magazijn is verwerkt. Je ontvangt automatisch een e-mail ter bevestiging.
  • Het aankoopbedrag wordt dan binnen 5 -10 werkdagen gecrediteerd.

2. Op eigen kosten retourneren

  • Verpak de artikelen samen met het pakbon in de originele verpakking en plaats deze in de verzenddoos. Vermeld het volgende verzendadres op de doos:
    Sacha Online Shop
    Rosa Castellanosstraat 4
    5032MG Tilburg. Nederland
  • Geef het pakket af bij je dichtstbijzijnde postkantoor. Bewaar het verzendbewijs goed, Sacha is niet verantwoordelijk bij verlies van je pakket.
  • Je ontvangt een bevestiging per e-mail wanneer je retourzending verwerkt is. Dit duurt 5 - 10 werkdagen.
  • Het aankoopbedrag wordt binnen 5 -10 werkdagen gecrediteerd.

    Wil je je retourzending traceren? Het adres van het magazijn is:
    Rosa Castellanosstraat 4
    5032 MG Tilburg

    De retourzending wordt verrekend na ontvangst van je pakket. Je ontvangt hiervan een bevestiging per e-mail. Wil je een artikel ruilen? Stuur het artikel terug en plaats een nieuwe bestelling.

Herroepingsrecht

Om gebruik te maken van je herroepingsrecht is het voldoende om bovenstaande stappen te volgen. Heb je nog vragen over het retourproces? Bekijk hier de veelgestelde vragen.